Άνθιμε, δεν θα ξαναγράψεις εσύ την ιστορία της Θεσσαλονίκης
Posted by redship στο 16 Φεβρουαρίου , 2016
Δεν περιμέναμε να φτάσει 2016 για να διαπιστώσουμε με πρόδηλο εκνευρισμό και αγανάκτηση ότι ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, ξεπερνά τα όρια του θρησκευτικού ρόλου του και παίζει παραγοντίστικα και μικροπολιτικά παιχνίδια.
Είναι ένας από τους πυλώνες του συντηρητικού συστήματος που κρατάει δέσμια τη Θεσσαλονίκη για δεκαετίες και φιλοδοξεί να το κάνει για πολύ καιρό ακόμα φυλακίζοντας τις δυνατότητες της πόλης και της κοινωνίας της.
Αυτά όλα τα ξέραμε. Όπως ξέρουμε και το ποιοι είναι αυτοί που αντιλαμβάνονται την πόλη ως τσιφλίκι τους και με περίσσειο θράσος και κοτζαμπασισμό, επιχειρούν μέχρι και να ξαναγράψουν την ιστορία της πόλης και να αλλάξουν την ταυτότητά της.
Για ποιο λόγο να ρωτήσει το ΑΠΘ τον Άνθιμο αν συμφωνεί ή όχι με τη δημιουργία τμήματος ισλαμικών σπουδών;
Γιατί να ρωτήσει το κράτος τον Άνθιμο αν συμφωνεί ή όχι με την κατασκευή κέντρων υποδοχής και μετεγκατάστασης προσφύγων;
Γιατί οι μετριοπαθείς και σοβαροί θρησκευόμενοι δεν αγανακτούν ακούγοντας τον Άνθιμο να παρουσιάζει το «ολίγον αγαπάτε αλλήλους», το «αγαπάτε αλλήλους με μέτρο» ή τον «καλό Σαμαρείτη με απ’ όλα» και τον «καλό Σαμαρείτη χωρίς κρεμμύδι»;
Είναι ο Άνθιμος το μέτρο της θρησκείας; Ο μετρονόμος του λόγου Θεού;
Αυτά είναι ερωτήματα και προς θρησκευόμενους ανθρώπους που αντιλαμβάνονται κάποια πράγματα διαφορετικά από τον παράγοντα Άνθιμο, τον Φράγκο, τον Ψωμιάδη και τον Παπαθεμελή.
Το ξέραμε ότι ο Άνθιμος παίζει πολιτικά παιχνίδια. Μας το έχει κάνει ξεκάθαρο σε κάθε ευκαιρία. Μας το ‘πε και στο δημοψήφισμα. Η πατρίδα, πατρίδα και η σκοπιμότητα, σκοπιμότητα.
Έχει τόσο θράσος αυτή η αισθητική Άνθιμου που στη χθεσινή εκδήλωση αποφάσισε να ξαναγράψει την ιστορία της Θεσσαλονίκης.
«Έγκλημα» είπε, «αν ανακατευτούν άλλοι λαοί στη Θεσσαλονίκη. Είπε και δεν ντράπηκε.
Η Θεσσαλονίκη υπήρξε σπουδαία και σημαντική όταν ήταν πολυπολιτισμική. Όταν εντός των τειχών της ζούσαν Έλληνες, Αρμένιοι, Εβραίοι, Τούρκοι κλπ. Όταν ανακατεύονταν άλλοι λαοί.
Η Ιστορία απέναντι στον Άνθιμο.
Ήταν σταυροδρόμι, εμπορικό και πολιτισμικό. Είχε κινηση και δημιουργία. Όταν μείναμε μόνο οι Έλληνες έγινε αυτό το ακίνητο, γκρίζο και υπερσυντηρητικό φάντασμα, γνήσιο γέννημα του ψυχρού πολέμου και του υπερσυντηρητισμού που άφησε αυτός στην μεταπολεμική ελληνική κοινωνία.
Η Θεσσαλονίκη είναι γεμάτη γειτονιές, συνοικίες, πλατείες, ιστορίες, μυρωδιές της προσφυγιάς. Όταν οι παππούδες μας άφησαν τον Πόντο και τη Μικρά Ασία και έφτιαξαν την Καλαμαριά, την Τούμπα, την Πολίχνη, την Επτάλοφο, τη Νεάπολη, το Κορδελιό και τόσα άλλα σημεία της πόλης μας, υπήρχαν στην «μητέρα» – Ελλάδα κάποιοι Άνθιμοι που δεν τους ήθελαν εδώ.
Υπήρχαν κάποιοι άλλοι Άνθιμοι που πίστευαν ότι «θα δημιουργήσουν πολιτική αναταραχή». Κάποιοι άλλοι Άνθιμοι που δεν ήθελαν να πάνε στη Σμύρνη καράβια να τους πάρουν. Κάποιοι άλλοι Άνθιμοι που εφάρμοζαν το «αγαπάτε αλλήλους» με μέτρο.
Κάποιοι άλλοι Άνθιμοι που για χρόνια είχαν αποκλεισμένα τα χωριά τους από το ποντιακό στοιχείο. Ξέρετε γιατί; Γιατί «αλλοίωνε τον εθνικό κορμό».
Η Ιστορία επαναλαμβάνεται κύριε Άνθιμε (γιατί σεβασμιότατος δεν μου είστε). Αλλά δεν ξαναγράφεται. Σίγουρα, δεν ξαναγράφεται!
Και για τη Θεσσαλονίκη έγραψε o Νικηφόρος Χούμνος, υψηλός αξιωματούχος του Βυζαντινού κράτους κατά το 14ο αιώνα: «Κανείς δε μένει χωρίς πατρίδα, όσο θα υπάρχει η Θεσσαλονίκη».
Και η Θεσσαλονίκη θα υπάρχει κύριε Άνθιμε. Υπήρχε πριν από εσάς και από το μίσος σας. Θα υπάρχει και μετά από εσάς.
Καληνύχτα σας, κύριε Άνθιμε.
Σχολιάστε