καράβι κόκκινο

τα μαύρα τα μαλλιά μας και αν ασπρίσαν δεν μας τρομάζει η βαρυχειμωνιά

  • Ε, το λοιπόν, ο,τι και να είναι τ’ άστρα, εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω. Για μένα, το λοιπόν, το πιο εκπληκτικό, πιο επιβλητικό, πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο, είναι ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει. Είναι ένας άνθρωπος που τον αλυσοδένουνε

  • Γιάννης Ρίτσος

    Να με θυμόσαστε - είπε. Χιλιάδες χιλιόμετρα περπάτησα χωρίς ψωμί, χωρίς νερό, πάνω σε πέτρες κι αγκάθια, για να φέρω ψωμί και νερό και τριαντάφυλλα. την ομορφιά ποτές μου δεν την πρόδωσα. Όλο το βιος μου το μοίρασα δίκαια. Μερτικό εγώ δεν κράτησα. Πάμπτωχος. Μ' ένα κρινάκι του αγρού τις πιο άγριες νύχτες μας φώτισα. Να με θυμάστε.

  • κώστας βάρναλης

    Δε λυπάμαι τα γηρατειά που φεύγουν - τα μωράκια που έρχονται άθελά τους να ζήσουν σκλάβοι, να πεθάνουν σκλάβοι, σ' έναν κόσμο ελεύθερων αφεντάδων. Θα τους μαθαίνουν: η σκλαβιά τους χρέος εθνικόν και σοφία του Πανάγαθου!... Πότε θ' αναστηθούν οι σκοτωμένοι; ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗΣ 20.10.1973

  • ------------------------------- Την πόρτα αν δεν ανοίγει, τη σπαν, σας είπα. Τι στέκεστε, τι γέρνετε σκυφτοί; Λαέ σκλάβε, δειλέ, ανανιώσου, χτύπα! Και κέρδισε μονάχος το ψωμί -------------------------------- -------------------------------- ''Aν το δίκιο θες, καλέ μου, με το δίκιο του πολέμου θα το βρής. Όπου ποθεί λευτεριά, παίρνει σπαθί''
  • κομαντάντε Μάρκος

  • «Ο Μάρκος είναι γκέι στο Σαν Φρανσίσκο, μαύρος στη Νότια Αφρική, ασιάτης στην Ευρώπη, αναρχικός στην Ισπανία, Παλαιστίνιος στο Ισραήλ, γύφτος στην Πολωνία, ειρηνιστής στη Βοσνία, Εβραίος στη Γερμανία, μια γυναίκα μόνη στο Μετρό τα ξημερώματα, με άλλα λόγια ο Κομαντάτε Μάρκος είμαστε εμείς, το πρόσωπο του κάθε καταπιεσμένου ανθρώπου πάνω στον πλανήτη»
  • μπερτολντ μπρεχτ

    Δεν είμαι άδικος, μα ούτε και τολμηρός και να που σήμερα μου δείξανε τον κόσμο τους μόνο το ματωμένο δάκτυλό τους είδα μπρος και είπα ευθύς: “μ’αρέσει ο νόμος τους” Τον κόσμο αντίκρυσα μέσ’απ’ τα ρόπαλά τους Στάθηκα κι είδα, ολημερίς με προσοχή. Είδα χασάπηδες που ήταν ξεφτέρια στη δουλειά τους. και σαν με ρώτησαν “σε διασκεδάζει;” είπα “πολύ”! Κι από την ώρα εκείνη, λέω “ναι” σε όλα, κάλλιο δειλός, παρά νεκρός να μείνω. Για να μη με τυλίξουνε σε καμιά κόλλα, ό,τι κανένας δεν εγκρίνει το εγκρίνω Φονιάδες είδα, κι είδα πλήθος θύματα, μου λείπει θάρρος, μα όχι και συμπόνια Και φώναξα, βλέποντας τόσα μνήματα: “καλά τους κάνουν -για του έθνους την ομόνοια!” Να φτάνουν είδα δολοφόνων στρατιές κι ήθελα να φωνάξω “σταματήστε!” Μα ξέροντας πως κρυφοκοίταζε ο χαφιές, μ’άκουσα να φωνάζω: “Ζήτω!Προχωρήστε!” Δε μου αρέσει η φτήνια και η κακομοιριά Γι’αυτό κι έχει στερέψει η έμπνευσή μου. Αλλά στου βρώμικού σας κόσμου τη βρωμιά ταιριάζει, βέβαια-το ξέρω-κι η έγκρισή μου

  • Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας

    Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας κι αφήνει άλλους ν' αγωνιστούν για τη υπόθεσή του πρέπει προετοιμασμένος να ' ναι : γιατί όποιος δεν έχει τον αγώνα μοιραστεί Θα μοιραστεί την ήττα . Ούτε μια φορά δεν αποφεύγει τον αγώνα αυτός που θέλει τον αγώνα ν' αποφύγει : γιατί θ' αγωνιστεί για την υπόθεση του εχτρού όποιος για τη δικιά του υπόθεση δεν έχει αγωνιστεί .
  • εγκώμιο στον κομμουνισμό – μπέρτολτ μπρέχτ

    Είναι λογικός, καθένας τον καταλαβαίνει. Ειν' εύκολος. Μια και δεν είσαι εκμεταλλευτής, μπορείς να τον συλλάβεις. Είναι καλός για σένα, μάθαινε γι' αυτόν. Οι ηλίθιοι ηλίθιο τον αποκαλούνε, και οι βρωμεροί τον λένε βρωμερό. Αυτός είναι ενάντια στη βρωμιά και την ηλιθιότητα. Οι εκμεταλλευτές έγκλημα τον ονοματίζουν. Αλλά εμείς ξέρουμε: Είναι το τέλος κάθε εγκλήματος. Δεν είναι παραφροσύνη, μα Το τέλος της παραφροσύνης. Δεν είναι χάος Μα η τάξη. Είναι το απλό Που είναι δύσκολο να γίνει.
  • οι δικαστές

    Να οι κύριοι δικαστές τους λέμε οι καταπιεστές πως δίκαιο είναι τον λαό τι συμφέρει μα αυτοί δεν ξέρουν ποιο είναι αυτό κι έτσι δικάζουν στο σωρό μέχρι να βάλουν το λαό ολόκληρο στο χέρι
  • ———–

    Εχουνε νομικά βιβλία και διατάγματα Εχουνε φυλακές και οχυρώσεις Εχουνε δεσμοφύλακες και δικαστές Που παίρνουνε πολλά λεφτά κι έτοιμοι για όλα είναι. Μπ. Μπρεχτ
  • ———————

    "Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δεν διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος. Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής. Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος. Όταν ο Χίτλερ φυλάκιζε ομοφυλόφιλους δεν αντέδρασα γιατί δεν ήμουν ομοφυλόφιλος Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός. Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα, αλλά δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου"
  • ========================

    Λες: Πολύ καιρό αγωνίστηκες. Δεν μπορείς άλλο πια ν’ αγωνιστείς. Άκου λοιπόν: Είτε φταις είτε όχι: Σαν δε μπορείς άλλο να παλέψεις, θα πεθάνεις. Λες: Πολύ καιρό έλπιζες. Δεν μπορείς άλλο πια να ελπίσεις. Έλπιζες τi; Πως ο αγώνας θαν’ εύκολος; Δεν είν’ έτσι. Η θέση μας είναι χειρότερη απ’ όσο νόμιζες. Είναι τέτοια που: Αν δεν καταφέρουμε το αδύνατο Δεν έχουμε ελπίδα. Αν δεν κάνουμε αυτό που κανείς δεν μπορεί να μας ζητήσει Θα χαθούμε. Οι εχθροί μας περιμένουν να κουραστούμε. Όταν ο αγώνας είναι στην πιο σκληρή καμπή του. Οι αγωνιστές έχουν την πιο μεγάλη κούραση. Οι κουρασμένοι, χάνουν τη μάχη.
  • Οι χορτάτοι μιλάν στους πεινασμένους

    Αυτοί που βρίσκονται ψηλά θεωρούν ταπεινό να μιλάς για το φαΐ. Ο λόγος; έχουνε κιόλας φάει. Αν δε νοιαστούν οι ταπεινοί γι' αυτό που είναι ταπεινό ποτέ δεν θα υψωθούν. Αυτοί που αρπάνε το φαϊ απ’ το τραπέζι κηρύχνουν τη λιτότητα. Αυτοί που παίρνουν όλα τα δοσίματα ζητάν θυσίες. Οι χορτάτοι μιλάν στους πεινασμένους για τις μεγάλες εποχές που θά 'ρθουν.
  • che

    Πιστεύω στην ένοπλη πάλη σαν μοναδική λύση για τους λαούς που αγωνίζονται για την απελευθέρωσή τους και είμαι συνεπής με τις πεποιθήσεις μου. Πολλοί θα με πουν τυχοδιώκτη και είμαι, μόνο που είμαι άλλου είδους τυχοδιώκτης, ένας από εκείνους που προβάλλουν τα στήθη τους για να αποδείξουν τις αλήθειες τους.

  • Αξίζει για ένα όνειρο να ζεις, κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει
  • pablo neruda

    όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας, επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές, όποιος δεν αλλάζει περπατησιά, όποιος δεν διακινδυνεύει και δεν αλλάζει χρώμα στα ρούχα του, όποιος δεν μιλεί σε όποιον δεν γνωρίζει. όποιος αποφεύγει ένα πάθος, όποιος δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του, όποιος δεν διακινδυνεύει τη βεβαιότητα για την αβεβαιότητα για να κυνηγήσει ένα όνειρο, όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του να αποφύγει τις εχέφρονες συμβουλές. όποιος δεν ταξιδεύει, όποιος δεν διαβάζει, όποιος δεν ακούει μουσική, όποιος δεν βρίσκει σαγήνη στον εαυτό του όποιος καταστρέφει τον έρωτά του, όποιος δεν επιτρέπει να τον βοηθήσουν, όποιος περνάει τις μέρες του παραπονούμενος για τη τύχη του ή για την ασταμάτητη βροχή. όποιος εγκαταλείπει μια ιδέα του πριν την αρχίσει, όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει. Αποφεύγουμε τον θάνατο σε μικρές δόσεις, όταν θυμόμαστε πάντοτε ότι για να είσαι ζωντανός χρειάζεται μια προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη από το απλό γεγονός της αναπνοής. Μόνο η ένθερμη υπομονή θα οδηγήσει στην επίτευξη μιας λαμπρής ευτυχίας.

  • από το Canto general

    Μπορεί να κόψουν όλα τα λουλούδια, αλλά δεν θα γίνουν ποτέ αφέντες της Άνοιξης
  • κ. καβάφης

    Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις, τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις
  • κωστής παλαμάς

    Και τους τρέμουνε των κάμπων οι κιοτήδες και μ’ ονόματα τους κράζουν πονηρά κλέφτες κι απελάτες και προδότες. Τους μισούν οι βασιλιάδες κι όλοι οι τύραννοι κι είναι μέσα στους σκυφτούς τα παλληκάρια κι είναι μες στους κοιμισμένους οι στρατιώτες…” Κ . Παλαμάς στο Δωδεκάλογο του Γύφτου.
  • διαμοιρασμός του blog

    Bookmark and Share
  • διαχείριση

  • on line επισκέπτες

  • ημερολόγιο άρθρων

    Ιανουαρίου 2016
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Εγγραφή

Ανακοίνωση της Ένωσης των Δίκαιων σχετικά με τη φασιστική εκδήλωση στους Μολάους Λακωνίας.

Posted by redship στο 7 Ιανουαρίου , 2016


enosi

 

 

 


Στις 27/12/2015 η ναζιστική Χρυσή Αυγή πραγματοποίησε εκδήλωση ντροπή όπου επιχείρησε να συκοφαντήσει τους πραγματικούς ήρωες αγωνιστές της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης που τιμώρησαν παραδειγματικά δεκάδες γερμανοτσολιάδες της περιοχής και να ηρωοποιήσει τους προδότες κουκουλοφόρους προγόνους της.

Η εκδήλωση έγινε με την ανοχή, αν όχι υποστήριξη, των ντόπιων αρχόντων αλλά και της πολιτείας πράγμα που δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη μιας και οι ναζί είναι πάντα χρήσιμη εφεδρεία για τα αντιλαϊκά καθεστώτα. Αυτό όμως που προκαλεί εντύπωση είναι η στάση αυτών που στέκονται απέναντι από τους φασίστες.

Εκτός από τα μέλη της Ένωσης των Δικαίων και άλλους πρωτοπόρους συντρόφους που συσπειρώνονται στη κίνηση Νότιας Λακωνίας ενάντια στο φασισμό, κανένας άλλος χώρος δεν δραστηριοποιήθηκε απέναντι στους φασίστες και στην εκδήλωσή τους. Αποτέλεσμα ήταν σύντροφοι να στοχοποιούνται από μπράβους φασίστες της περιοχής, να ακολουθούνται μαφιόζικα στα σπίτια τους, σε δημόσιους χώρους κτλ. Είναι ενδεικτικότερο ότι ενώ η εκδήλωση στοχοποιούσε συνολικά την αριστερά αλλά και πιο έντονα το ΚΚΕ, οι χώροι αυτοί απείχαν επιδεικτικά από κάθε δράση.

Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι θα είμαστε απέναντι σε κάθε προσπάθεια παραχάραξης της ιστορίας του λαού μας, των ηρωικών, εθνικών, δημοκρατικών και κοινωνικών αγώνων του για λευτεριά και ανεξαρτησία    ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ ,  για να ξημερώσουν καλύτερες μέρες γι αυτόν και τα παιδιά του.

Καλούμε κάθε οργάνωση, κάθε αγωνιστή που αντιλαμβάνεται ότι οι ναζί ήρθαν για να μείνουν, σε επαγρύπνηση και σε οργάνωση.

Κανένας αγωνιστής μόνος απέναντι στους ναζί που είναι προφανές ότι όπου έχουν περιθώριο ακονίζουν τα μαχαίρια τους, απειλούν και τραμπουκίζουν ιδιαίτερα νέους αγωνιστές.

Καλούμε τα κόμματα της αριστεράς, κάθε αντιφασίστα, κάθε δημοκράτη, τις μαζικές λαϊκές οργανώσεις σε κοινή δράση για να τσακιστούν παντού οι φασίστες και η δράση τους.

 


ΚΑΤΩ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ – ΕΞΩ ΟΙ ΝΑΖΙ – ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΟ, ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟ ΔΟΥΛΕΙΑΣ.

6 Σχόλια to “Ανακοίνωση της Ένωσης των Δίκαιων σχετικά με τη φασιστική εκδήλωση στους Μολάους Λακωνίας.”

  1. Απαράδεκτο να αποκαλείτε Γερμανοτσολιάδες τους 39 εκτερλέσθεντες Μολα’ί’τες αντικομμουνιστές! Μεταξύ τους ήταν ο ξάδελφος του Γιάννη Ρίτσου, ο Δημήτρης Γραμματικάκης, ο πρώην βουλευτής Επιδαύρου Λιμηράς Θεόδωρος Λύρας και ο γιατρός Αντώνης Λιβερδίσης, που δεν έπαιρνε χρήματα από τους άπορους. Η δημοτική μούσα έχει πενθήσει με μοιρολόι τους εκτελεσθέντες! Οι Μολάοι πριν την εκτέλεση είχαν γίνει στην πράξη μια ελέυθερη πόλη, λόγω της αποχώρησης των στρατευμάτων της Γερμανίας, Είναι ένδειξη προδοσίας κάποιες συνομιλίες των τοπικών αρχόντων με τον κατοχικό νομάρχη Λακωνίας; Ή μήπως τα 5 γκρά που τους έδωσε για αυτοπροστασία; Αφού ήταν προδότες γιατί τα πιο μορφωμένα στελέχη του ΕΑΜ στην περιοχή προσπάθησαν να ματαιώσουν την εκτέλεσή τους; Ασχημονείτε με τον όρο αυτόν, που τόν χρησιμοποιείτε ελαφρά τη καρδία! Η εκτέλεση των 39 Μολαιτών είχε ως συνέπεια την ακραία πόλωση στην επαρχία Επιδαύρου Λιμηράς κατά την περίδο του εμφυλίου και την αναπτυξιακή καθυστέρηση της περιοχής που έχασε τότε τους πιο μορφωμένους κατοίκους! όποιοι παρηκολούθησαν την εκδήλωση κατάλαβαν ότι οι Χρυσαυγίτες ελάχιστα γνώριζαν για το τι συνέβη τότε. Προσβάλλαν τους νεκρούς όσο και εσείς τους προσβάλλετε με τον όρο αυτόν!

    • ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ said

      Ο χαρακτηρισμος γερμανοτσολιας ειναι βαρυς ,ιδιως οταν απευθυνεται σε καποιους που δεν ειναι στην ζωη και δεν εχουν την δυνατοτητα να απαντησουν.Ισως ομως να μπορει η ιστορια να μας δωσει καποιες απαντησεις το τι συνεβη πραγματικα στην κωμοπολη των Μολαων Λακωνιας.Το γεγονος της μαχης των μολαων δεν πρεπει να το δουμε αποκομενο απο την χρονικη συγκυρια που επικρατουσε τοτε στην πελλοπονησσο για να μπορεσουμε να καταλαβουμε την αναστωση που υπηρχε σε καθε αγωνιστη που αγωνιζοταν για την ελευθερια της πατριδας και ιδαιτερως του ΕΑΜ και τουΕΛΑΣ .Ειχε προηγηθει η εκτελεση των 118 στις 26 νοεμβρη στο μονοδεντρι και το ολακαυτωμα των καλαβρυτων,ταυτοχρονα οι αντεπαναστατικες δυναμεις προχωρουσαν γρηγορα στην συγκροτηση και αναπτυξη των ταγματων ασφαλειας ,στην λακωνια εμφανιστηκαν οι εξης οργανωσεις ΕΒΑ,ΟΚΑ,αντικομουνιστικη επιτροπη σπαρτης,αντικομουνιστικη επιτροπη( μολαων),και ο ΕΣ.Ο ΕΛΑΣ δεν ειχε αλλα περιθωρια παρα να δρασει αποφασιστικα.Το πρωι ,η ταγματασφαλιτικη βαση των Μολαων που αποτελουνταν απο 400 τουφεκια ειχε διαλυθει.Η μαχη στοιχισε στους ανταρτες 4 νεκρους και 15 τραυματιες ενω οι ταγματασφαλιτες ειχαν 9 νεκρους και 10 τραυματιες.Η ταγματασφαλιτικη βαση των Μολαων ειχε στηθει με πρωτοβουλια των αντιδραστικων κυκλων της περιοχης με επικεφαλης τον αλλοτε βουλευτη Λυρα.Απο τις αρχες νοεμβριου ειχαν αρχισει την στρατολογια ,η μεχρι τοτε γερμανικη φρουρα αποσυρθηκε στην Μονεμβασια και το αεροδρομιο στον καμπο των Μολαων το ανελαβαν οι Ελληνες συνεργατες τους,ετσι οι Γερμανοι αποδεσμευτηκαν για αλλες αποστολες ,αφου ανελαβαν οι ντοπιοι να κρατησουν την ασφαλεια στην περιοχη τους.Πριν την μαχη ο ΕΛΑΣ προσπαθησε να εξαντλησει καθε περιθωριο συννενοησης ,θα αναφερω πως ειχε στειλει τον γραμματεα του ΕΑΜ εκεινης της περιοχης ,τον δικηγορο Νικο Ροζακο για να συζητησει καποιο συμβιβασμο,η αντικομουνιστικη επιτροπη των Μολαων που ελενχε το ταγμα αρνηθηκε καθε συζητηση.Την ιδια αποτυχια ειχε στα μεσα νοεμβρη η αποστολη του γιατρου Μοιρα,προσωπικου φιλου του Λυρα που αρνηθηκε να συναντηθουν.Την ιδια τυχη ειχε και μια τριτη αποστολη με τον Γ.Στρατακο .Στις 2 του δεκεμβρη ο ΕΛΑΣ εξουδετερωνει το γερμανικο φυλακιο στο γειτονικο χωριο της Απιδιας εξοντωνοντας 35 ανδρες του,η επεμβαση ομως της γερμανικης αεροποριας αναγκασε σε αποχωρηση τους ανταρτες και ενας πιαστηκε απο τους ταγματασφαλιτες των Μολαων και οδηγηθηκε στην κρεμαλα…Το ΕΑΜ συνεχισε τις προσπαθειες στελνοντας τον γιατρο Κανελλη απο το Γερακι στις 8 δεκεμβρη στο χωριο Μυρτια,η αντικομουνιστικη επιτροπη,αρνηθηκε.Αλλη μια προσπαθεα στις 12 δεκεμβρη ,στις Γουβες με τον Λυκουργο Καμαρινο,κανενα αποτελεσμα.Μετα απο αυτο ο γιατρος Κανελλης που καθε αλλο παρα εαμικος ηταν,ξεσπασε κατα τις επιτροπης λεγοντας τους,οτι αυτη η σταση σας,αποτελει ομαδικη παραφροσυνη!Πριν την μαχη ο ΕΛΑΣ εκανε την υστατη προσπαθεια ,στελνοντας μερικους ντοπιους αξιωματικους οπως ο Παντελης Σταθακης,Γ.Μακρης και τον Νικο Λατση που δικηγορουσε στους Μολαους,συναντηθηκανε εξω απο την κωμοπολη με τους εκπροσωπους των Ταγματων,Φερδιανακη,Φουριεζο και Λουμο,ο οποιος μαλιστα φορουσε και γερμανικη στολη(μαλλον δεν την απεκτησε αφοπλιζοντας καποιον Γερμανο)Οι Ελασιτες επιμενουν στις προτασεις τους για συμφιλιωση «Ολα τα προηγουμενα να τα ριξουμε στην θαλασσα και να δωσουμε τα χερια»Να παψει η συνεργασια με τους Γερμανους και να ενωσουμε τις δυναμεις μας,εναντιον των κατακτητων…Δεν θελετε να ενταχτειτε στον ΕΛΑΣ .διατηρειστε την ανεξαρτησια σας και περνεται διαταγες απεθειας απο τους Βρεττανους.Στις 26 δεκεμβρη η «Αντικομουνιστικη επιτροπη αγωνος» εγραψε στον ΕΛΑΣ.» Ελαβαμε τα οπλα δια προσωπικη μας ασφαλεια και για την ασφαλεια της πολεως.Τα οπλα αυτα σε καμια περιπτωση δεν θα τα στρεψωμεν κατα των Γερμανων ,εις τους οποιους εχουμε δωσει και τον λογο της τιμης μας.»Στο τελος ναυαγησε και αλλη μια προσπαθεια που εγινε απο τους Αν.Κουρμπελη ,Ν.Ροζακο και αλλους,ετσι δρομολογηθηκε η ενοπλη αιματηρη λυση.

      • Μέχρι και την στιγμή της εκτέλεσης προσπαθούσε να τήν αποτρέψει ο συνταξιούχος Γυμνασιάρχης Σωτήριος Καμαρινός, που συνεργαζόταν με τον ΕΑΜ-ΕΛΑΣ!

  2. Επειδή πιο προσεκτική ανάγνωση του σχολίου του Οδοιπόρου με πείθει ότι είναι επίσημη απάντηση του ιστολογίου και όχι παρατηρήσεις κάποιου φιλίστορος αναγνώστη, έχω να παρατηρήσω τα εξής: Ο όρος Γερμανοτσολιάς εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια της Κατοχής για να χαρκατηρίσει όσους έλαβαν όπλα στην υπηρεσία των Γερμανών, όπως το τάγμα Πούλου, τα Τάγματα Ασφαλείας που οργάνωσε η κυβέρνηση Ράλλη κλπ. Στην περίπτωση της Αντικομμουνιστικής Επιτροπής των Μολάων δεν έχουμε κάτι τέτοιο. Ο λόγος που έλαβαν τα όπλα διασαφηνίζονται στην τελευταία επιστολή προς το ΕΑΜ «Ελαβαμε τα οπλα δια προσωπικη μας ασφαλεια και για την ασφαλεια της πολεως.»Δεν αναφέρεται τίποτε ούτε για θετική δράση ούτε υπέρ των Γερμανών ούτε υπέρ των Βρετανών ούτε υπέρ του ΕΑΜ. Το μόνο που γράφεται για τους Γερμανούς είναι ότι έχουν υποσχεθεί να μην στρέψουν τα όπλα εναντίον τους. Πρέπει να ξέρετε ότι προ της αποχώρησης των Γερμανών είχαν θρηνήσει οι Μολαίτες θύματα της θηριωδίας τους. Ο αριστερός συγγραφέας Θεόδωρος Καλλιφατίδης περιέγραψε πρόσφατα σε εκδήλωση στον ΙΑΝΟ μια τέτοια εκτέλεση.Επίσης, οι γοητευτικές μορφές του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ δυστυχώς λείπουν από το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ Λακωνίας. Οι περισσότεροι αντάρτες είχαν κακή φήμη και πολύ εύκολα έκαναν κατασχέσεις κοπαδιών, τροφίμων κλπ επικαλουμενοι τις ανάγκες του αγώνα. Οι μη στρατιωτικοί του ΕΑΜ είχαν βέβαια γοητεία, όμως δεν μετείχαν στο μέτωπο. Οι συντηρητικοί Μολαίτες επέλεξαν να διαφυλάξουν την ησυχία τους για λίγο. Αυτή η νοοτροπία η νοικοκυρίστικη δεν μπορεί να αποκληθεί νοοτροπία γερμανοτσολιά!:

    • ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ said

      Οπως εχω αναφερει το ΕΑΜ προσπαθησε να εξαντλησει ολα τα περιθωρια συνεννοησεως ,δεν ηθελε την βιαιη λυση αλλα θεωρω οτι δεν υπηρχαν αλλα περιθωρια με την σταση της αντικομουνιστικης επιτροπης Μολαων και θα προσπαθησω να το προσδιορισω. Στην μαχη της Απιδιας ,που προηγηθηκε των Μολαων,ο ΕΛΑΣ ειχε στησει ενεδρα για να εμποδισει την βοηθεια απο τους Μολαους,ταυτοχρονια μια αλλη δυναμη του ΕΛΑΣ θα εμπαινε στην πολη των Μολαων ,μολις εφευγε η δυναμη των Γερμανων.Η δυναμη των ανταρτων αποκαλυφθηκε απο ταγμασφαλιτες και ειδοποιησαν τους Γερμανους,ετσι οι Γερμανοι εβαλαν κατα τις δυναμης των ανταρτων.Ποιοι ηταν αυτοι ,οι ταγματασφαλιτες?μηπως ηταν οι νοικορυδες της πολης?Που βρηκε τα οπλα η αντικομουνιστικη επιτροπη?(νοικοκυρεοι) Τον νοεμβριο του 1943 σχεδον ταυτοχρονα μα την δημιουργια του πρωτου ταγματος ασφαλειας στην Λακωνια συσταθηκε στους Μολαους «η επιτοπη αμυνης κατα του κουμμουνισμου»Στην επιτροπη αυτοι συμμετειχαν τοπικοι παραγοντες με επικεφαλης των πρωην βουλευτη θεοδωρο Λυρα,η επιτροπη προχωρησε και στον σχηματισμο ενοπλης ομαδας αποτελουμενης απο 180 ανδρες,με αρχηγο τον εφεδρο υπολοχαγο Γ.Φουριακο και τον ανθυπιλαρχο Χ.Ζερβακο(Λουμο) «Οι ανδρες της αντικομουνιστικης επιτροπης κατα την πλειοψηφεια τους ηταν ανεπαρκως εκπαιδευεμενοι και εξοπλισμενοι.Οι Γερμανοι εχοντας ηδη αποφασισει την αποχωρηση της φρουρας τους απο τους Μολαους εσπευσαν να εξοπλισουν την επονομαζομενη στα εγγραφα τους «εθελοντικη αντικομουνιστικη ομαδα Μολαων» (πηγες¨mazower mark ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ 68 ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥ) Την 23 δεκεμβριου ο Γερμανικος λοχος του 26/999 που ειχε αναλαβει την φυλαξη του αεροδρομιου ,αποχωρησε συνοδευομενος απο 200 περιπου ανδρες της «εθελοντικης αντικομουνιστικης επιτροπης» (νοικοκυρεοι), που συνοδευουν τον κατακτητη. Πηγη¨Πολεμικο ημερολογιο γερμανικου 68 σωματος στρατου.Στις 28 δεκεμβρη του 1943 ,την ημερα της μαχης ,λιγο πριν το μεσημερι η αντικομουνιστικη επιτροπη ειχε παραδωθει ανευ ορων στον ΕΛΑΣ.Ο ΕΛΑΣ προχωρησε στον αφοπλισμο τους,προσκομιζοντας 200 οπλα και πυρομαχικα,οι εκπροσωποι των ανταρτων ο συνταγματαρχης Βασταρδης και ο καπετανιος ΩΡΙΩΝ μιλησαν στους κατοικους των μολαων και εδειξαν την προθεση τους να τιμωρησουν παραδειγματικα «αυτους που πηραν οπλα απο τους Γερμανους» Το δικαστηριο ηταν μεικτο ,απο ανταρτες και λαικο,με την γνωστη επιβολη ποινης.Να σημειωθει οτι γυρω στους 360 κατοικους των Μολαων αφεθηκαν ελευθεροι.Τα γεγονοτα αυτα σε καμια περιπτωση δεν αφοριζουν τον λαο της πολης των Μολαων,απλα τονιζεται ,οτι αναμεσα τους ,υπηρχαν και ατομα που συνεργαστηκαν με τον κατακτητη για τους δικους τους λογους,συνηθως ο λαος μας ,τετοιες ενεργειες,οταν διεξαγει εθνικοαπελευθερωτικο αγωνα τις χαρακτηριζει,ως προδοτικες.Το θεμα της επιμελητειας του ανταρτικου ηταν μια δυσκολη περιπτωση σε μια περιοχη που ηταν κατεκτημενη και μαζι με τους ντοπιους συνεργατες δημιουργουσαν ασφυκτικη ζωνη στην ανευρεση τροφιμων και νερου.Οι εντολες στους ανταρτες ηταν ρητες απαγορευεται η κλοπη,τιμωρειται με θανατο,υπαρχει και παραδειγμα εκτελεση ανταρτη,επειδη εκλεψε μια κοτα,περασε ανταρτοδικειο.δεν μπορω ομως να αποκλεισω περιπτωσεις κλοπης,το θεωρω και αφυσικο κατω απο τετοιες συνθηκες,οι οδηγιες ομως προς του ανταρτες του ΕΛΑΣ ,ηταν σαφης.Υ.Γ θα ηταν τιμη μου,να γραφω εκ μερους του μπλογκ,αλλα αυτο προς το παρον δεν ισχυει,εκπροσωπω τον εαυτο μου,θελοντας να δωσω πληροφοριες για την δυσκολη εκεινη χρονικη περιδο μεσα απο βιβλιογραφια και διαφορες πηγες.

      • Οι ταγματασφαλίτες που πολέμησαν στη μάχη της Απιδιάς ήταν μέλη των ταγμάτων ασφαλείας. Η Αντικομμουνιστική Επιτροπή Μολάων δεν είχε οργανωθεί ως τάγμα ασφαλείας. ΤοΤάγμα Ασφαλείας στη Λακωνία ήταν αυτό του Βρεττάκου και έδρευε στη Σπάρτη. Η συνοδεία των Γερμανών στρατιωτών που αποχωρούσαν από το αεροδρόμιο ήταν πράξη αβροφροσύνης και όχι θετική υπέρ των κατακτητών πράξη. Ναι, είχαν δοθεί όπλα στους Μολαίτες και με τη μεσολάβηση του Μολαίτη κατοχικού νομάρχη Λακωνίας, για τους λόγους που ανεφέρθησαν, της αυτοπροστασίας των Μολαιτών και της πόλεως.Τυγχάνει να γνωρίζω περιπτώσεις τοπικών στελεχών του ΕΑΜ που αψήφησαν τις εντολές που τούς δόθηκαν, από αφηγήσεις ΕΠΟΝιτών της περιοχής, οι οποίοι μετά, στον Εμφύλιο, άλλαξαν στρατόπεδο και υπηρέτησαν στον ΕΣ εναντίον του ΔΕΣ, γιατί άραγε; Όταν επιδαψιλεύεται το στίγμα του Γερμανοτσολιά πρέπει να δεικνύεται και θετική πράξη υπέρ του κατακτητή, η αδράνεια δεν αρκεί, ούτε καν η αποδοχή φιλοναζιστικών απόψεων. Τον Ιανουάριο 1941 ο ίδιος ο Ιω Μεταξάς διαπραγματευόταν λήξη του πολέμου με την Ιταλία τη μεσολαβήσει της Γερμανίας, γιατί έτσι προστάζε η real politique της εποχής εκείνης, μήπως θα ήταν Γερμανοτσολιάς αν δεν τόν προλάβαινε ο θάνατος; Για την ελληνική ιστορία δεν θα ήταν, για τη διεθνή θα ήταν σαν τον Φράνκο, λόγω της Βρεττανικής επιρροής στα ελληνικά πράγματα σε αρκετά μικρότερο βαθμό. Για το Λύρα θυμίζω ότι ήταν πρώην βουλευτής του Αγροτικού Κόμματος και είχε οργανώσει τα κτήματά του εφαρμόζοντας φιλικές προς τους αγρότες αρχές, πώς προέκυψε ο Γερμανοτσολιάς;.

Σχολιάστε