καράβι κόκκινο

τα μαύρα τα μαλλιά μας και αν ασπρίσαν δεν μας τρομάζει η βαρυχειμωνιά

  • Ε, το λοιπόν, ο,τι και να είναι τ’ άστρα, εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω. Για μένα, το λοιπόν, το πιο εκπληκτικό, πιο επιβλητικό, πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο, είναι ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει. Είναι ένας άνθρωπος που τον αλυσοδένουνε

  • Γιάννης Ρίτσος

    Να με θυμόσαστε - είπε. Χιλιάδες χιλιόμετρα περπάτησα χωρίς ψωμί, χωρίς νερό, πάνω σε πέτρες κι αγκάθια, για να φέρω ψωμί και νερό και τριαντάφυλλα. την ομορφιά ποτές μου δεν την πρόδωσα. Όλο το βιος μου το μοίρασα δίκαια. Μερτικό εγώ δεν κράτησα. Πάμπτωχος. Μ' ένα κρινάκι του αγρού τις πιο άγριες νύχτες μας φώτισα. Να με θυμάστε.

  • κώστας βάρναλης

    Δε λυπάμαι τα γηρατειά που φεύγουν - τα μωράκια που έρχονται άθελά τους να ζήσουν σκλάβοι, να πεθάνουν σκλάβοι, σ' έναν κόσμο ελεύθερων αφεντάδων. Θα τους μαθαίνουν: η σκλαβιά τους χρέος εθνικόν και σοφία του Πανάγαθου!... Πότε θ' αναστηθούν οι σκοτωμένοι; ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗΣ 20.10.1973

  • ------------------------------- Την πόρτα αν δεν ανοίγει, τη σπαν, σας είπα. Τι στέκεστε, τι γέρνετε σκυφτοί; Λαέ σκλάβε, δειλέ, ανανιώσου, χτύπα! Και κέρδισε μονάχος το ψωμί -------------------------------- -------------------------------- ''Aν το δίκιο θες, καλέ μου, με το δίκιο του πολέμου θα το βρής. Όπου ποθεί λευτεριά, παίρνει σπαθί''
  • κομαντάντε Μάρκος

  • «Ο Μάρκος είναι γκέι στο Σαν Φρανσίσκο, μαύρος στη Νότια Αφρική, ασιάτης στην Ευρώπη, αναρχικός στην Ισπανία, Παλαιστίνιος στο Ισραήλ, γύφτος στην Πολωνία, ειρηνιστής στη Βοσνία, Εβραίος στη Γερμανία, μια γυναίκα μόνη στο Μετρό τα ξημερώματα, με άλλα λόγια ο Κομαντάτε Μάρκος είμαστε εμείς, το πρόσωπο του κάθε καταπιεσμένου ανθρώπου πάνω στον πλανήτη»
  • μπερτολντ μπρεχτ

    Δεν είμαι άδικος, μα ούτε και τολμηρός και να που σήμερα μου δείξανε τον κόσμο τους μόνο το ματωμένο δάκτυλό τους είδα μπρος και είπα ευθύς: “μ’αρέσει ο νόμος τους” Τον κόσμο αντίκρυσα μέσ’απ’ τα ρόπαλά τους Στάθηκα κι είδα, ολημερίς με προσοχή. Είδα χασάπηδες που ήταν ξεφτέρια στη δουλειά τους. και σαν με ρώτησαν “σε διασκεδάζει;” είπα “πολύ”! Κι από την ώρα εκείνη, λέω “ναι” σε όλα, κάλλιο δειλός, παρά νεκρός να μείνω. Για να μη με τυλίξουνε σε καμιά κόλλα, ό,τι κανένας δεν εγκρίνει το εγκρίνω Φονιάδες είδα, κι είδα πλήθος θύματα, μου λείπει θάρρος, μα όχι και συμπόνια Και φώναξα, βλέποντας τόσα μνήματα: “καλά τους κάνουν -για του έθνους την ομόνοια!” Να φτάνουν είδα δολοφόνων στρατιές κι ήθελα να φωνάξω “σταματήστε!” Μα ξέροντας πως κρυφοκοίταζε ο χαφιές, μ’άκουσα να φωνάζω: “Ζήτω!Προχωρήστε!” Δε μου αρέσει η φτήνια και η κακομοιριά Γι’αυτό κι έχει στερέψει η έμπνευσή μου. Αλλά στου βρώμικού σας κόσμου τη βρωμιά ταιριάζει, βέβαια-το ξέρω-κι η έγκρισή μου

  • Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας

    Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας κι αφήνει άλλους ν' αγωνιστούν για τη υπόθεσή του πρέπει προετοιμασμένος να ' ναι : γιατί όποιος δεν έχει τον αγώνα μοιραστεί Θα μοιραστεί την ήττα . Ούτε μια φορά δεν αποφεύγει τον αγώνα αυτός που θέλει τον αγώνα ν' αποφύγει : γιατί θ' αγωνιστεί για την υπόθεση του εχτρού όποιος για τη δικιά του υπόθεση δεν έχει αγωνιστεί .
  • εγκώμιο στον κομμουνισμό – μπέρτολτ μπρέχτ

    Είναι λογικός, καθένας τον καταλαβαίνει. Ειν' εύκολος. Μια και δεν είσαι εκμεταλλευτής, μπορείς να τον συλλάβεις. Είναι καλός για σένα, μάθαινε γι' αυτόν. Οι ηλίθιοι ηλίθιο τον αποκαλούνε, και οι βρωμεροί τον λένε βρωμερό. Αυτός είναι ενάντια στη βρωμιά και την ηλιθιότητα. Οι εκμεταλλευτές έγκλημα τον ονοματίζουν. Αλλά εμείς ξέρουμε: Είναι το τέλος κάθε εγκλήματος. Δεν είναι παραφροσύνη, μα Το τέλος της παραφροσύνης. Δεν είναι χάος Μα η τάξη. Είναι το απλό Που είναι δύσκολο να γίνει.
  • οι δικαστές

    Να οι κύριοι δικαστές τους λέμε οι καταπιεστές πως δίκαιο είναι τον λαό τι συμφέρει μα αυτοί δεν ξέρουν ποιο είναι αυτό κι έτσι δικάζουν στο σωρό μέχρι να βάλουν το λαό ολόκληρο στο χέρι
  • ———–

    Εχουνε νομικά βιβλία και διατάγματα Εχουνε φυλακές και οχυρώσεις Εχουνε δεσμοφύλακες και δικαστές Που παίρνουνε πολλά λεφτά κι έτοιμοι για όλα είναι. Μπ. Μπρεχτ
  • ———————

    "Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δεν διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος. Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής. Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος. Όταν ο Χίτλερ φυλάκιζε ομοφυλόφιλους δεν αντέδρασα γιατί δεν ήμουν ομοφυλόφιλος Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός. Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα, αλλά δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου"
  • ========================

    Λες: Πολύ καιρό αγωνίστηκες. Δεν μπορείς άλλο πια ν’ αγωνιστείς. Άκου λοιπόν: Είτε φταις είτε όχι: Σαν δε μπορείς άλλο να παλέψεις, θα πεθάνεις. Λες: Πολύ καιρό έλπιζες. Δεν μπορείς άλλο πια να ελπίσεις. Έλπιζες τi; Πως ο αγώνας θαν’ εύκολος; Δεν είν’ έτσι. Η θέση μας είναι χειρότερη απ’ όσο νόμιζες. Είναι τέτοια που: Αν δεν καταφέρουμε το αδύνατο Δεν έχουμε ελπίδα. Αν δεν κάνουμε αυτό που κανείς δεν μπορεί να μας ζητήσει Θα χαθούμε. Οι εχθροί μας περιμένουν να κουραστούμε. Όταν ο αγώνας είναι στην πιο σκληρή καμπή του. Οι αγωνιστές έχουν την πιο μεγάλη κούραση. Οι κουρασμένοι, χάνουν τη μάχη.
  • Οι χορτάτοι μιλάν στους πεινασμένους

    Αυτοί που βρίσκονται ψηλά θεωρούν ταπεινό να μιλάς για το φαΐ. Ο λόγος; έχουνε κιόλας φάει. Αν δε νοιαστούν οι ταπεινοί γι' αυτό που είναι ταπεινό ποτέ δεν θα υψωθούν. Αυτοί που αρπάνε το φαϊ απ’ το τραπέζι κηρύχνουν τη λιτότητα. Αυτοί που παίρνουν όλα τα δοσίματα ζητάν θυσίες. Οι χορτάτοι μιλάν στους πεινασμένους για τις μεγάλες εποχές που θά 'ρθουν.
  • che

    Πιστεύω στην ένοπλη πάλη σαν μοναδική λύση για τους λαούς που αγωνίζονται για την απελευθέρωσή τους και είμαι συνεπής με τις πεποιθήσεις μου. Πολλοί θα με πουν τυχοδιώκτη και είμαι, μόνο που είμαι άλλου είδους τυχοδιώκτης, ένας από εκείνους που προβάλλουν τα στήθη τους για να αποδείξουν τις αλήθειες τους.

  • Αξίζει για ένα όνειρο να ζεις, κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει
  • pablo neruda

    όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας, επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές, όποιος δεν αλλάζει περπατησιά, όποιος δεν διακινδυνεύει και δεν αλλάζει χρώμα στα ρούχα του, όποιος δεν μιλεί σε όποιον δεν γνωρίζει. όποιος αποφεύγει ένα πάθος, όποιος δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του, όποιος δεν διακινδυνεύει τη βεβαιότητα για την αβεβαιότητα για να κυνηγήσει ένα όνειρο, όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του να αποφύγει τις εχέφρονες συμβουλές. όποιος δεν ταξιδεύει, όποιος δεν διαβάζει, όποιος δεν ακούει μουσική, όποιος δεν βρίσκει σαγήνη στον εαυτό του όποιος καταστρέφει τον έρωτά του, όποιος δεν επιτρέπει να τον βοηθήσουν, όποιος περνάει τις μέρες του παραπονούμενος για τη τύχη του ή για την ασταμάτητη βροχή. όποιος εγκαταλείπει μια ιδέα του πριν την αρχίσει, όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει. Αποφεύγουμε τον θάνατο σε μικρές δόσεις, όταν θυμόμαστε πάντοτε ότι για να είσαι ζωντανός χρειάζεται μια προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη από το απλό γεγονός της αναπνοής. Μόνο η ένθερμη υπομονή θα οδηγήσει στην επίτευξη μιας λαμπρής ευτυχίας.

  • από το Canto general

    Μπορεί να κόψουν όλα τα λουλούδια, αλλά δεν θα γίνουν ποτέ αφέντες της Άνοιξης
  • κ. καβάφης

    Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις, τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις
  • κωστής παλαμάς

    Και τους τρέμουνε των κάμπων οι κιοτήδες και μ’ ονόματα τους κράζουν πονηρά κλέφτες κι απελάτες και προδότες. Τους μισούν οι βασιλιάδες κι όλοι οι τύραννοι κι είναι μέσα στους σκυφτούς τα παλληκάρια κι είναι μες στους κοιμισμένους οι στρατιώτες…” Κ . Παλαμάς στο Δωδεκάλογο του Γύφτου.
  • διαμοιρασμός του blog

    Bookmark and Share
  • διαχείριση

  • on line επισκέπτες

  • ημερολόγιο άρθρων

    Φεβρουαρίου 2016
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Ιαν.   Μαρ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    29  
  • Εγγραφή

Αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη: τα εισιτήρια αυξάνονται, η ποιότητα πέφτει, οι μέτοχοι (πάντα) κερδίζουν…

Posted by redship στο 12 Φεβρουαρίου , 2016


Νέες αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ θα κληθούμε να πληρώσουμε στις επόμενες μέρες καθώς ο ΟΑΣΘ πρότεινε (από το 1 στα 1,10 ευρώ) και η κυβέρνηση αποφάσισε την αύξηση του βασικού εισιτηρίου στα 1,20 ευρώ, αποδίδοντάς την στην αύξηση του ΦΠΑ (και) στις μεταφορές από 13% στο 23% όπως προβλέπει το 3ο μνημόνιο. Μάλιστα πριν από ένα χρόνο τα εισιτήρια αυξήθηκαν και πάλι (25%-33%), ενώ την περίοδο 2009-2014 ο ΟΑΣΘ έχει διπλασιάσει την τιμή του εισιτηρίου (από 0,5 ευρώ το 2009 στο 1 ευρώ το 2014) και ταυτόχρονα η συχνότητα των δρομολογίων μειώθηκε, τα νυχτερινά δρομολόγια έπαψαν και ο χρόνος κυκλοφορίας των λεωφορείων αυξήθηκε από 15 σε 20 χρόνια, χωρίς πρόβλεψη για υποχρεωτική συντήρηση.
Γίνεται έτσι ακόμα πιο δυσβάσταχτη η καθημερινότητα εργαζομένων, ανέργων, φοιτητών και όλου του λαού της πόλης που δεν έχει καμιά άλλη επιλογή μετακίνησης καθώς από το 1957 ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτικό μονοπώλιο επιδοτούμενο από το κράτος. Εκείνη τη χρονιά ο “εθνάρχης” Καραμανλής ξήλωσε τις γραμμές του τραμ ώστε μια χούφτα λεωφορειούχων να έχουν μέχρι σήμερα εγγυημένα κέρδη εκμεταλλευόμενοι ένα κοινωνικό αγαθό που θα έπρεπε να είναι δωρεάν. Η κρατική επιδότηση μάλιστα για τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ είναι μεγαλύτερη από αυτήν που παίρνει ο κρατικός ΟΑΣΑ στην Αθήνα, παρόλο που ο δεύτερος εξυπηρετεί πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό. Στη βάση μιας αποικιακού τύπου σύμβασης όλα τα έξοδα λειτουργίας του ΟΑΣΘ καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό (μισθοδοσίες υπαλλήλων, εξοπλισμός, ανανέωση στόλου κ.τ.λ.) ενώ οι ιδιώτες μέτοχοι κρατούν όλα τα κέρδη (μόνο το 2013 πάνω από 16 εκ. ευρώ από εισιτήρια και πρόστιμα). Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος για τους μετόχους δηλαδή, ενώ αυτοί που μένουν νηστικοί είναι οι επιβάτες, που μην έχοντας άλλες επιλογές είναι υποχρεωμένοι να βιώνουν έναν καθημερινό γολγοθά με τριτοκοσμικές συνθήκες μετακίνησης. Τα λεωφορεία έχουν να ανανεωθούν από τον καιρό του Νώε αν και ο Οργανισμός έχει εισπράξει το σύνολο του κόστους αγοράς τους ενώ ο ΟΑΣΘ κλέβει “νόμιμα” ακόμα και με τους κερματοδέκτες εντός των λεωφορείων που δεν δίνουν ρέστα! Την ίδια στιγμή, με τους δείκτες της ανεργίας να αυξάνονται συνεχώς και την Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα της ανεργίας, καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, μέτρο που ισχύει για τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα από τον δημόσιο ΟΑΣΑ.
Λένε ότι παρά τις αυξήσεις, το εισιτήριο του ΟΑΣΘ εξακολουθεί να είναι φθηνό. Μάλλον ζουν σε άλλη χώρα ή πολύ απλά οι κυβερνώντες δεν χρησιμοποιούν ποτέ τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Αποφεύγουν να αντικρίσουν την άθλια ποιότητα των μετακινήσεων αλλά κυρίως το μέγεθος της φτώχειας στην οποία έχει βυθίσει τον λαό η συμμορία ελληνικών κυβερνήσεων-ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ. Ας θυμηθούμε την πορεία της τιμής του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ μόνο από το 2000 και μετά. Το 2001 το κόμιστρο ήταν 100 δραχμές. Με την αλλαγή του νομίσματος το κόμιστρο ανέβηκε στα 0,45ευρώ (για να εμπεδώσουμε ότι …με το ευρώ καλύτερα!), αλλά αυτό μάλλον δεν θεωρήθηκε αύξηση αλλά “προσαρμογή” στην “οικονομική και νομισματική ασφάλεια ενός ισχυρού νομίσματος”, όπως διαφήμιζαν ξεδιάντροπα τότε. Το 2005 το βασικό εισιτήριο πήγε στα 0,50ευρώ, το 2010 στα 0,60 και το 2011 στα 0,80 για να φτάσουμε πλέον το 2014 στο 1ευρώ. Σε μια δεκαετία δηλ. η τιμή υπερδιπλασιάστηκε ενώ την ίδια περίοδο το λαϊκό εισόδημα εξανεμίστηκε. Οι αυξήσεις αυτές χτυπούν μάλιστα τα φτωχότερα στρώματα που χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς καθώς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για ιδιωτικό μέσο.
Ιδιαίτερα οι κάτοικοι της δυτικής Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν κάθε μέρα μια αφόρητη κατάσταση, με πολύωρη αναμονή στις στάσεις, παλιά λεωφορεία και σχεδιασμό γραμμών που είναι σχεδόν ο ίδιος εδώ και δεκαετίες. Στον Εύοσμο π.χ., παρόλο που έχει υπερδιπλασιαστεί τόσο σε έκταση όσο και σε πληθυσμό τις τελευταίες δεκαετίες, η γραμμή 32 παραμένει ίδια από την εποχή του Κουκλουτζά! Σύμφωνα και με έρευνα του ίδιου του ΟΑΣΘ η γραμμή 32 είναι η δεύτερη χειρότερη στην πόλη (πρώτη είναι η γραμμή για το ΤΕΙ) με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του δεύτερου μεγαλύτερου δήμου του πολεοδομικού συγκροτήματος να ταλαιπωρούνται καθημερινά σε στάσεις, σε παλιά λεωφορεία και σε ένα δρομολόγιο οδύσσεια. Ίσως χειρότερη είναι η κατάσταση στις γραμμές 32Α και 21 με αποτέλεσμα ολόκληρες γειτονιές να μην έχουν ουσιαστικά σύνδεση με το κέντρο ενώ ο χρόνος που απαιτείται συνήθως για την μετάβαση από κέντρο προς Εύοσμο να είναι μεγαλύτερος από τον χρόνο προς τον Λαγκαδά!
Κι ενώ αυτή είναι η κατάσταση στον Εύοσμο και όλες σχεδόν τις δυτικές συνοικίες οι τοπικοί δήμαρχοι παλεύουν για το ποιος θα φέρει τις επεκτάσεις του Μετρό(;) στα δυτικά. Μια παλιά παροιμία μιλάει για μεταξωτά βρακιά αλλά η κατάσταση δεν είναι τόσο αστεία καθώς μεγαλοεργολάβοι με το “όραμα” του μετρό έχουν εδώ και μια δεκαετία καταστρέψει την πόλη κατασπαταλώντας χρόνο και χρήματα με τα οποία θα μπορούσαν ήδη να είχαν δοθεί πολύ πιο φθηνές, λειτουργικές και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις στο συγκοινωνιακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Αυτή η πραγματικότητα δε θ’ αλλάξει από μόνη της. Πρέπει να οργανωθούμε για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα: Η υπηρεσία που παρέχουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι κοινωνικό αγαθό, όπως η υγεία, η παιδεία, η κατοικία, το ρεύμα, το νερό. Το να μπορείς να πας στη δουλειά σου, στη σχολή σου, στους φίλους και τους συγγενείς σου, αλλά και όταν χρειάζεται στο νοσοκομείο ή απλά μια βόλτα είναι βασική καθημερινή ανάγκη.
Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό στην υπηρεσία όλων και όχι μηχανισμός για να βγάζουν κέρδη ιδιώτες.
 
Με επιτροπές αγώνα και λαϊκές συνελεύσεις να παλέψουμε για καλύτερες συγκοινωνίες
Δηλώνουμε έμπρακτα την ανυπακοή μας στις ανατιμήσεις συλλογικά και οργανωμένα
Παλεύουμε άμεσα για δωρεάν μετακινήσεις σε ανέργους, μαθητές, φοιτητές καθώς και για τους εργαζόμενους που μετακινούνται προς και από την δουλειά τους
Να διαγράφονται όλα τα πρόστιμα με επίδειξη της κάρτας ανεργίας ή φορολογικής δήλωσης με εισοδήματα κάτω των 10.000 ευρώ
Ενιαίος φορέας δημόσιων μεταφορών, κοινωνικοποιημένος, χωρίς εργολάβους-μαυραγορίτες
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: