καράβι κόκκινο

τα μαύρα τα μαλλιά μας και αν ασπρίσαν δεν μας τρομάζει η βαρυχειμωνιά

  • Ε, το λοιπόν, ο,τι και να είναι τ’ άστρα, εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω. Για μένα, το λοιπόν, το πιο εκπληκτικό, πιο επιβλητικό, πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο, είναι ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει. Είναι ένας άνθρωπος που τον αλυσοδένουνε

  • Γιάννης Ρίτσος

    Να με θυμόσαστε - είπε. Χιλιάδες χιλιόμετρα περπάτησα χωρίς ψωμί, χωρίς νερό, πάνω σε πέτρες κι αγκάθια, για να φέρω ψωμί και νερό και τριαντάφυλλα. την ομορφιά ποτές μου δεν την πρόδωσα. Όλο το βιος μου το μοίρασα δίκαια. Μερτικό εγώ δεν κράτησα. Πάμπτωχος. Μ' ένα κρινάκι του αγρού τις πιο άγριες νύχτες μας φώτισα. Να με θυμάστε.

  • κώστας βάρναλης

    Δε λυπάμαι τα γηρατειά που φεύγουν - τα μωράκια που έρχονται άθελά τους να ζήσουν σκλάβοι, να πεθάνουν σκλάβοι, σ' έναν κόσμο ελεύθερων αφεντάδων. Θα τους μαθαίνουν: η σκλαβιά τους χρέος εθνικόν και σοφία του Πανάγαθου!... Πότε θ' αναστηθούν οι σκοτωμένοι; ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗΣ 20.10.1973

  • ------------------------------- Την πόρτα αν δεν ανοίγει, τη σπαν, σας είπα. Τι στέκεστε, τι γέρνετε σκυφτοί; Λαέ σκλάβε, δειλέ, ανανιώσου, χτύπα! Και κέρδισε μονάχος το ψωμί -------------------------------- -------------------------------- ''Aν το δίκιο θες, καλέ μου, με το δίκιο του πολέμου θα το βρής. Όπου ποθεί λευτεριά, παίρνει σπαθί''
  • κομαντάντε Μάρκος

  • «Ο Μάρκος είναι γκέι στο Σαν Φρανσίσκο, μαύρος στη Νότια Αφρική, ασιάτης στην Ευρώπη, αναρχικός στην Ισπανία, Παλαιστίνιος στο Ισραήλ, γύφτος στην Πολωνία, ειρηνιστής στη Βοσνία, Εβραίος στη Γερμανία, μια γυναίκα μόνη στο Μετρό τα ξημερώματα, με άλλα λόγια ο Κομαντάτε Μάρκος είμαστε εμείς, το πρόσωπο του κάθε καταπιεσμένου ανθρώπου πάνω στον πλανήτη»
  • μπερτολντ μπρεχτ

    Δεν είμαι άδικος, μα ούτε και τολμηρός και να που σήμερα μου δείξανε τον κόσμο τους μόνο το ματωμένο δάκτυλό τους είδα μπρος και είπα ευθύς: “μ’αρέσει ο νόμος τους” Τον κόσμο αντίκρυσα μέσ’απ’ τα ρόπαλά τους Στάθηκα κι είδα, ολημερίς με προσοχή. Είδα χασάπηδες που ήταν ξεφτέρια στη δουλειά τους. και σαν με ρώτησαν “σε διασκεδάζει;” είπα “πολύ”! Κι από την ώρα εκείνη, λέω “ναι” σε όλα, κάλλιο δειλός, παρά νεκρός να μείνω. Για να μη με τυλίξουνε σε καμιά κόλλα, ό,τι κανένας δεν εγκρίνει το εγκρίνω Φονιάδες είδα, κι είδα πλήθος θύματα, μου λείπει θάρρος, μα όχι και συμπόνια Και φώναξα, βλέποντας τόσα μνήματα: “καλά τους κάνουν -για του έθνους την ομόνοια!” Να φτάνουν είδα δολοφόνων στρατιές κι ήθελα να φωνάξω “σταματήστε!” Μα ξέροντας πως κρυφοκοίταζε ο χαφιές, μ’άκουσα να φωνάζω: “Ζήτω!Προχωρήστε!” Δε μου αρέσει η φτήνια και η κακομοιριά Γι’αυτό κι έχει στερέψει η έμπνευσή μου. Αλλά στου βρώμικού σας κόσμου τη βρωμιά ταιριάζει, βέβαια-το ξέρω-κι η έγκρισή μου

  • Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας

    Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας κι αφήνει άλλους ν' αγωνιστούν για τη υπόθεσή του πρέπει προετοιμασμένος να ' ναι : γιατί όποιος δεν έχει τον αγώνα μοιραστεί Θα μοιραστεί την ήττα . Ούτε μια φορά δεν αποφεύγει τον αγώνα αυτός που θέλει τον αγώνα ν' αποφύγει : γιατί θ' αγωνιστεί για την υπόθεση του εχτρού όποιος για τη δικιά του υπόθεση δεν έχει αγωνιστεί .
  • εγκώμιο στον κομμουνισμό – μπέρτολτ μπρέχτ

    Είναι λογικός, καθένας τον καταλαβαίνει. Ειν' εύκολος. Μια και δεν είσαι εκμεταλλευτής, μπορείς να τον συλλάβεις. Είναι καλός για σένα, μάθαινε γι' αυτόν. Οι ηλίθιοι ηλίθιο τον αποκαλούνε, και οι βρωμεροί τον λένε βρωμερό. Αυτός είναι ενάντια στη βρωμιά και την ηλιθιότητα. Οι εκμεταλλευτές έγκλημα τον ονοματίζουν. Αλλά εμείς ξέρουμε: Είναι το τέλος κάθε εγκλήματος. Δεν είναι παραφροσύνη, μα Το τέλος της παραφροσύνης. Δεν είναι χάος Μα η τάξη. Είναι το απλό Που είναι δύσκολο να γίνει.
  • οι δικαστές

    Να οι κύριοι δικαστές τους λέμε οι καταπιεστές πως δίκαιο είναι τον λαό τι συμφέρει μα αυτοί δεν ξέρουν ποιο είναι αυτό κι έτσι δικάζουν στο σωρό μέχρι να βάλουν το λαό ολόκληρο στο χέρι
  • ———–

    Εχουνε νομικά βιβλία και διατάγματα Εχουνε φυλακές και οχυρώσεις Εχουνε δεσμοφύλακες και δικαστές Που παίρνουνε πολλά λεφτά κι έτοιμοι για όλα είναι. Μπ. Μπρεχτ
  • ———————

    "Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δεν διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος. Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής. Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος. Όταν ο Χίτλερ φυλάκιζε ομοφυλόφιλους δεν αντέδρασα γιατί δεν ήμουν ομοφυλόφιλος Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός. Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα, αλλά δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου"
  • ========================

    Λες: Πολύ καιρό αγωνίστηκες. Δεν μπορείς άλλο πια ν’ αγωνιστείς. Άκου λοιπόν: Είτε φταις είτε όχι: Σαν δε μπορείς άλλο να παλέψεις, θα πεθάνεις. Λες: Πολύ καιρό έλπιζες. Δεν μπορείς άλλο πια να ελπίσεις. Έλπιζες τi; Πως ο αγώνας θαν’ εύκολος; Δεν είν’ έτσι. Η θέση μας είναι χειρότερη απ’ όσο νόμιζες. Είναι τέτοια που: Αν δεν καταφέρουμε το αδύνατο Δεν έχουμε ελπίδα. Αν δεν κάνουμε αυτό που κανείς δεν μπορεί να μας ζητήσει Θα χαθούμε. Οι εχθροί μας περιμένουν να κουραστούμε. Όταν ο αγώνας είναι στην πιο σκληρή καμπή του. Οι αγωνιστές έχουν την πιο μεγάλη κούραση. Οι κουρασμένοι, χάνουν τη μάχη.
  • Οι χορτάτοι μιλάν στους πεινασμένους

    Αυτοί που βρίσκονται ψηλά θεωρούν ταπεινό να μιλάς για το φαΐ. Ο λόγος; έχουνε κιόλας φάει. Αν δε νοιαστούν οι ταπεινοί γι' αυτό που είναι ταπεινό ποτέ δεν θα υψωθούν. Αυτοί που αρπάνε το φαϊ απ’ το τραπέζι κηρύχνουν τη λιτότητα. Αυτοί που παίρνουν όλα τα δοσίματα ζητάν θυσίες. Οι χορτάτοι μιλάν στους πεινασμένους για τις μεγάλες εποχές που θά 'ρθουν.
  • che

    Πιστεύω στην ένοπλη πάλη σαν μοναδική λύση για τους λαούς που αγωνίζονται για την απελευθέρωσή τους και είμαι συνεπής με τις πεποιθήσεις μου. Πολλοί θα με πουν τυχοδιώκτη και είμαι, μόνο που είμαι άλλου είδους τυχοδιώκτης, ένας από εκείνους που προβάλλουν τα στήθη τους για να αποδείξουν τις αλήθειες τους.

  • Αξίζει για ένα όνειρο να ζεις, κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει
  • pablo neruda

    όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας, επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές, όποιος δεν αλλάζει περπατησιά, όποιος δεν διακινδυνεύει και δεν αλλάζει χρώμα στα ρούχα του, όποιος δεν μιλεί σε όποιον δεν γνωρίζει. όποιος αποφεύγει ένα πάθος, όποιος δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του, όποιος δεν διακινδυνεύει τη βεβαιότητα για την αβεβαιότητα για να κυνηγήσει ένα όνειρο, όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του να αποφύγει τις εχέφρονες συμβουλές. όποιος δεν ταξιδεύει, όποιος δεν διαβάζει, όποιος δεν ακούει μουσική, όποιος δεν βρίσκει σαγήνη στον εαυτό του όποιος καταστρέφει τον έρωτά του, όποιος δεν επιτρέπει να τον βοηθήσουν, όποιος περνάει τις μέρες του παραπονούμενος για τη τύχη του ή για την ασταμάτητη βροχή. όποιος εγκαταλείπει μια ιδέα του πριν την αρχίσει, όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει. Αποφεύγουμε τον θάνατο σε μικρές δόσεις, όταν θυμόμαστε πάντοτε ότι για να είσαι ζωντανός χρειάζεται μια προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη από το απλό γεγονός της αναπνοής. Μόνο η ένθερμη υπομονή θα οδηγήσει στην επίτευξη μιας λαμπρής ευτυχίας.

  • από το Canto general

    Μπορεί να κόψουν όλα τα λουλούδια, αλλά δεν θα γίνουν ποτέ αφέντες της Άνοιξης
  • κ. καβάφης

    Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις, τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις
  • κωστής παλαμάς

    Και τους τρέμουνε των κάμπων οι κιοτήδες και μ’ ονόματα τους κράζουν πονηρά κλέφτες κι απελάτες και προδότες. Τους μισούν οι βασιλιάδες κι όλοι οι τύραννοι κι είναι μέσα στους σκυφτούς τα παλληκάρια κι είναι μες στους κοιμισμένους οι στρατιώτες…” Κ . Παλαμάς στο Δωδεκάλογο του Γύφτου.
  • διαμοιρασμός του blog

    Bookmark and Share
  • διαχείριση

  • on line επισκέπτες

  • ημερολόγιο άρθρων

    Ιουλίου 2012
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Εγγραφή

Είμαστε όλοι κατά του φασισμού;

Posted by redship στο 26 Ιουλίου , 2012


από  το  2310net

 

Η υπόθεση της αθλήτριας με το Autan πήρε, όπως ήταν αναμενόμενο, πολιτικές διαστάσεις. Η τιμωρία της έγινε αφορμή για να βγουν ξανά στην επιφάνεια οι γνωστές ακροδεξιές (τσιριχτές) φωνές, οι οποίες ούτε λίγο ούτε πολύ προσπάθησαν να υποβαθμίσουν το ρατσιστικό περιεχόμενο του σχολίου της και να μιλήσουν στην ουσία για πολιτική δίωξη. Σε κάθε περίπτωση η ιστορία της αθλήτριας έγινε ευκαιρία να αναζωπυρωθεί ο μύθος που θέλει την Χρυσή Αυγή να είναι το μόνο κόμμα εκτός του πολιτικού κατεστημένου, το κόμμα που όλοι πολεμούν γιατί το φοβούνται. Η Βούλα είναι, όπως δείχνουν οι διαδικτυακές της κινήσεις, οπαδός της Χ.Α. Όμως το πρόβλημα δεν είναι αυτό. Η Βούλα είναι απλά κομίστρια μιας αντίληψης που τείνει να γίνει κυρίαρχη στον τόπο μας. Ενός ρατσισμού που καλλιεργήθηκε και μέσα από τον αθλητισμό. Η περιβόητη «ελληνική ψυχή» που κερδίζει μετάλλια και τρόπαια ήταν πάντα ο εθνικός μύθος που συνόδευε τις μεθυστικές χαρές που έφερναν οι επιτυχίες στον αθλητισμό. Η υποκρισία ήδη υπήρχε: ο Αμερικανός ή ο Τζαμαϊκανός αθλητής που σάρωνε τα μετάλλια και τα παγκόσμια ρεκόρ ήταν προϊόν ντόπας. Οι δικοί μας ποτέ, ήταν απλά ΈΛΛΗΝΕΣ! Ακόμα κι όταν αποκαλύφθηκαν κρούσματα ντοπαρίσματος Ελλήνων αθλητών δεν ήταν αρκετά για να μας δείξουν ότι απείχαμε έτη φωτός από τα δήθεν ολυμπιακά ιδεώδη.

 

Στο πρόσωπο της Παπαχρήστου το δήθεν δημοκρατικό μας σύστημα προσπαθεί να χτυπήσει τον ρατσισμό, την ξενοφοβία και τον φασισμό. Όμως και πάλι, όπως και στην περίπτωση της Χρυσής Αυγής είναι σαν να πετάει λάδι στη φωτιά του φασισμού που σιγοκαίει τις ψυχές και τα μυαλά των Ελλήνων για χρόνια. Πως γίνεται να θίγεται για ένα ρατσιστικό σχόλιο η «δημοκρατία» μας η οποία στήνει φράγματα για να μην περάσουν οι μετανάστες; Πως γίνεται να θίγονται αυτοί που πρωτοστατούσαν το προηγούμενο διάστημα στην διαφήμιση των στρατοπέδων συγκέντρωσης των ‘λαθρο’μεταναστών; Πως έγιναν ξαφνικά ανθρωπιστές όσοι πριν λίγες εβδομάδες έδιναν στη δημοσιότητα φωτογραφίες των ιερόδουλων που ήταν φορείς του AIDS; Πως έγιναν ξαφνικά αντιφασίστες αυτοί που με φασιστικό τρόπο έδιναν εντολές για απροκάλυπτη κατασταλτική βία εναντίον όποιου τους ενοχλούσε και με ένα «ναι σε όλα» καταδίκαζαν εκατομμύρια ανθρώπους στην πείνα και την ανέχεια; Πως έγιναν ξαφνικά δημοκράτες οι υποστηρικτές του Παπαδήμου και οι συνεργάτες του ΔΝΤ; Σε τελική ανάλυση πως γίνεται να είναι αντιρατσιστές οι φανατικοί οπαδοί του συστήματος που γεννάει τον …ταξικό ρατσισμό ανάμεσα σε καπιταλιστές και εργάτες;

 

Η απόφαση για την τιμωρία της αθλήτριας, με την οποία συμφωνώ αλλά για άλλους λόγους, ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν η Χ.Α. για να μπορέσει να πείσει για τον δήθεν αντισυστημικό της ρόλο. Μην ξεχνάμε ότι η Χ.Α. εκτός από φανατικούς φίλους έχει αποκτήσει και όψιμους εχθρούς μετά την είσοδό της στη Βουλή. Όμως αυτοί οι εχθροί της είναι που την κάνουν πιο δυνατή. Γιατί ισχύει σε αυτή την περίπτωση το ρητό που λέει πως ό,τι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό. Και την Χ.Α. δεν μπορεί να την «σκοτώσει» το σύστημα που την γέννησε και την ανέθρεψε, το ίδιο το σύστημα που καλείται να υπερασπιστεί με τον τρόπο που ξέρει η Χ.Α.

 

Δεν μπορεί να είμαστε όλοι αντιφασίστες. Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ο φασισμός με μια επίκληση στην υπό κατάρρευση δήθεν δημοκρατία τους. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να μπούμε όλοι κάτω από την ίδια «δημοκρατική» σημαία και να αγωνιστούμε από κοινού ενάντια στον φασισμό. Τους τελευταίους μήνες πολλοί ήταν εκείνοι που προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο της Χ.Α. ερχόμενοι σε σύγκρουση μαζί της, κατορθώνοντας όμως (ανεξαρτήτως των προθέσεών τους) αντί να την αποδυναμώσουν, να την ενισχύσουν και να την βοηθήσουν να ριζωθεί στις συνειδήσεις των ψηφοφόρων της που μπορεί να μην ήξεραν τι ψήφιζαν στις πρώτες εκλογές. Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

 

Τα ΜΜΕ. Όταν σύσσωμα τα ΜΜΕ «ανακαλύπτουν» την Χ.Α. και τη σχέση της με τον Χίτλερ και το ναζισμό και αναλαμβάνουν τον ρόλο είτε του καλού μπάτσου (Στ. Θεοδωράκης) είτε του κακού μπάτσου (Καψής) τότε το αποτέλεσμα δεν είναι και πολύ ευχάριστο. Όταν σε ‘μαλώνει’ και σε βρίζει ένας Καψής δεν μπορεί παρά αυτό να αποτελεί παράσημο.

 

Οι εκπρόσωποι του «πολιτικού κατεστημένου». Αλήθεια, όταν το ΠΑΣΟΚ ή η ΝΔ τάσσονται κατά της Χ.Α. υπάρχει περίπτωση αυτό να μην είναι αυτό ενδεικτικό του αντισυστημικού χαρακτήρα που θέλει να δείξει ότι έχει η Χ.Α.;

 

Ο Μπουτάρης. Όταν σε βρίζει αυτός που έχει χαρακτηριστεί στο μυαλό του Έλληνα ως ανθέλληνας δεν μπορεί παρά αυτό να αποτελεί απόδειξη ότι είσαι σε σωστό «εθνικιστικό» δρόμο

 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Κατά την περίοδο των διερευνητικών ο Παπούλιας απέκλεισε τον Μιχαλολιάκο από την σύσκεψη. Μα όταν σε αποκλείει αυτός που στη συνείδηση της πλειοψηφίας του λαού έχει εντυπωθεί ως προδότης, πως μπορεί να επηρεαστεί θετικά η κοινωνία και να στραφεί σε αντιφασιστική κατεύθυνση;

 

Όταν αποκλείεται από την Ολυμπιάδα η αθλήτρια-οπαδός της Χ.Α. με απόφαση του Κούβελου, που για όσους δεν γνωρίζουν είναι σύζυγος της Ντόρας, δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει η Χ.Α. ως τεκμήριο αντισυστημικότητας;

 

Η αντίθεση στον φασισμό δεν μπορεί να έρθει από το ίδιο το σάπιο σύστημα που τον γέννησε και από τους διαφόρων αποχρώσεων εκπροσώπους του. Η αντίθεση στον φασισμό είναι αποκλειστικά υπόθεση της εργατικής τάξης και της πάλης της καθώς εκεί συμπυκνώνεται η ουσία του φασισμού: στην εκμετάλλευση της τάξης των ανθρώπων, ανεξαρτήτως φυλής, έθνους και χρώματος, που παράγουν αυτά που ιδιοποιούνται οι άλλοι. Ο φασισμός δεν εδρεύει σε ένα παράλληλο σύμπαν. Ο φασισμός είναι ο καπιταλισμός στην πιο στυγνή και επικίνδυνη μορφή του.

 

Κλείνοντας επαναλαμβάνω ότι συμφωνώ με τον αποκλεισμό της Παπαχρήστου. Όχι ως ελάχιστη τιμωρία απέναντι σε ένα φασιστικό φαινόμενο. Μακάρι ο φασισμός να εξαντλούνταν στα tweets της αθλήτριας. Ούτε επειδή πιστεύω στα περίφημα ολυμπιακά ιδεώδη της μίζας, της ντόπας, των χορηγών και των δισεκατομμυρίων. Ο λόγος για τον οποίο συμφωνώ με τον αποκλεισμό της αθλήτριας είναι γιατί ίσως προκαλέσει λίγο από το ενδιαφέρον μας και καταλάβουμε ότι ο φασισμός όπως έχει φωλιάσει στο μυαλό ενός 20χρονου κοριτσιού πιθανόν να βρίσκεται παντού γύρω μας. Αυτός ο φασισμός γεννάει την Χρυσή Αυγή, όχι το αντίθετο…

Ένα Σχόλιο προς “Είμαστε όλοι κατά του φασισμού;”

  1. Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: